Monday 1 October 2012

Dugaan yg Allah berikan~

Assalamualaikum...
rasanya dh lama aku x tulis apa2 dlm blog nie... hmmm first sebab line x brapa nk oke then aku skrng nie dilanda dugaan yg hebat... Tetapi, aku bersyukur kerana atas dugaan yg Engkau berikan Ya Allah, aku kini lebih dekat denganMu... hampir sebulan masalah yg aku hadapi nie berlarutan dan aku x tahu entah bila penghujungnya.. mungkin penghujungnya gembira mungkin juga sebaliknya.. sometimes aku rasa agak sedikit menyesal sebab dari awal aku yg memilih jalan nie dh apa yg aku dapat skrng adalah balasan atas jalan yg aku pilih...
percintaan aku pada mulanya terlalu indah... 4 tahu aku bersama dia, mcm2 yg aku lalui dan kongsi bersama dia.. aku kenal dia mmg seorang yang penyayang, ambil berat tentang aku, dia x pernah marah aku... even aku ada buat salah, dia sentiasa akan maafkan aku dan  akan pesan lain kali jgn buat lg... mcm2 nasihat yg dia bg... aku ja xmau dengaq...
skrng aku diuji oleh Allah... dia sekarang betul2 berubah... bukan dia yg aku kenal dulu... kenapa ? aku x sanggup nk terima semua nie... perubahan dia yg mendadak buat aku jd smpai x boleh nk terima kenyataan...
seriously, aku dlm dilema... aku x thu apa yg aku buat nie betul ke x... last week dia msj aku, dia ckp dia nk berubah... dia mintak aku bg masa kt dia... bg dia masa untuk dalami ilmu agama... dia pesan lg, jgn pkiaq yg dia ada org lain... dia kata samapi satu masa dia akan cari aku... tp sampai bila ?? sampai bila aku kena tnggu? hidup aku x lh ceria mcm dulu... senyuman aku gelak tawa aku semuanya pura-pura cuma untuk hiburkan ahti sendiri tpa akhirnya aku kalah juga dengan air mata...
Aku mohon kepada Allah supaya Dia berikan aku kekuatan untuk tempuhi dugaan yg Dia beri... Ya Allah, kautkan semangatku,kuatkan imanku, peliharalah akhlakku, bimbinglah aku kejalanMU... Ya Allah, sesungguhnya aku amat merindui dia,sesungguhnya aku amat menyayangi dia... Engkau kuatkan imannya, pelihara akhlaknya agar dia menjadi anak yg soleh dan abg yg baik kpd adik2nya... pimpinlah dia menuju jalan yang Engkau redhai.. Ya Allah, sekiranya dia jodohku, Engkau panjangkanlah jodoh kami, letakkan kesetiaan dlm hati kami.... Engkau jagakan dia untukku Ya Allah...
Sampai mati pun aku tetap sygkan dia.... harapan aku cukup tinggi utk melihat dia kembali mencariku untuk dijadikan isteri sbb itu yg dia janji dengan aku....

Doakan jodoh kami berpanjangan.... Aminnnn....

No comments:

Post a Comment